-Travel to new worlds.
-Travel through time.
-Meet interesting characters.
-Think creatively.
-Develop your critical thinking.
-Build new ideas and concepts.
-Open your Mind.
-Get pleasure.
-Experience different feelings.
YOUR SUCCEED IN READING WHEN YOU...
-Make a good book choice.
-Read in a quiet environment.
-Pay attention to titles and pictures.
-Make guesses.
-Draw conclusions.
-Connect to the story.
-Identify yourself with the characters.
-Take your time.
HOW CAN GET RELUCTANT STUDENTS TO READ?
This seems the million-dollar question, doesn´t it?
We cannot get a simple answer to it. Building motivation to read is a complicated task and needs to be constructed every day. What leads one particular student to read may not have the same effect onto another. In other words, we cannot use the same approach with every student and there is where our big challenge lies.
In fact, we need to display a wide range of reasons why they should read. These reasons must be visible to our students. They should be shared, revised and repeated quite often to buid reading motivation step by step.One reason builds upon each other and supports one another.
No reason in particular is going to persuade a reluctant student to find the necessary motivation to read.
Therefore, we should get the message across by presenting a variety of reasons that will reinforce the benefits of reading.
Con este artículo pretendo hablar de la importancia de la lectura para los niños. Hoy en día los niños utilizan mucho el ordenador, la televisión, los vídeo juegos y casi no dedican tiempo a la lectura, y esto trae una serie de consecuencias. Por este motivo, los maestros debemos motivarles cada día, sobre todo a aquellos alumnos que son más rezagados y no les gusta leer. Debemos exponerles claramente las razones por las que es bueno leer y de esta manera motivarlos e incentivarlos.
Podemos y debemos utilizar muchos recursos para despertar en los niños el interés de la lectura.
Entradas populares
-
PROCEDURE First of all explain to the students that they are going to do a picture dictation, that you are going to describe a picture to th...
-
El trastorno por déficit de atención con hiperactividad (TDAH) es un síndrome conductual con bases neurobiológicas y un fuerte componente...
-
Games help vocabulary retention and keep student´s enthusiasm and motivation high. They are also useful when you need to drill vocabulary, a...
-
He colgado este vídeo que he encontrado y me ha parecido muy interesante para todas aquellos maestros y maestras, y los que aspiramos a se...
-
Seis docentes narran su experiencia durante su estancia formativa en países de la Unión Europea. Más de cuatrocientos docentes aprovechan p...
-
Simon says is a game for three or more players (most often children). One of the people is "it" – i.e., Simon. The others must do ...
-
¡Hola a todos! Bienvenidos a Inglispitinglis2010. Este blog está creado por cuatro alumnas de tercero de magisterio de lenguas extranjeras: ...
-
Gomaespuminglish es un programa de televisión el cual se enseña con juegos de palabras entre el castellano y el inglés un sketch divertido,...
-
DO NOT GO GENTLE INTO THAT GOOD NIGHT Do not go gentle into that good night Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against...
-
En esta entrada me gustaría enseñaros un país maravilloso y que lo veáis bajo mi punto de vista y el de algunos compañeros con los que compa...
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario